Tuesday, May 24, 2011

Bachelor Of Dental And Surgery Of Al-Azhar University

Assalamualaikum and Hi =D



tsk tsk tsk,masih hidup lagi rupanya belog aku nih.sudah lama aku tidak mengupdate belog akibat daripada exam yg muncul dengan tiba2.haha.act arini aku last final exam for physics practical.alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dengan izinNYA.Lagi 3 practical exam belum muncul.masih menunggu terasa tidak sabar untuk membaham kertas2 yg nk diisi dan menjawab bertubi-tubi oral exam.haha
Okies,disini sebenarnya lama dah aku nk update pasal tajuk ni.just list kt notes je.so,arini berkesampaian jugak aku update pasal ni.FYI,result SPM dh kuar 3 bula lepas rite?so,oleh itu ramai lah student duk confuse aku nk g mana.matrik ker masuk ipta ker pegi overthesea ker?Kepada lepasan SPM,jangan gundah gulana ya.sapa2 yg berminat untuk belajar di mesir dlm bidang pergigian terutama di Al-Azhar Universiti.Meh2 sini akak cite sikit2 pasal Bachelor Of Dntal And Surgery Of Al-Azhar University nih.
  


MALAYSIAN DENTAL PROGRAM 

FYI,tempoh pengajian untuk Bachelor Of Dentistry ni mengambil masa selama 5 tahun.satu tahun untuk persediaan dan empat tahun pengajian+practical



TAHUN PERSEDIAAN (PREPARATORY YEAR)
 
 
subjek untuk tahun persediaan ialah :
 
 
 
FIRST SEMESTER 
 
ORGANIC CHEMISTRY A
GENERAL PHYSICS A
BOTANY AND GENETICS A
ZOOLOGY
ENGLISH LANGUAGE A
COMPUTER SCIENCE A
CREED AND ETHICS
QURAN A
BAHASA ARAB A


 
SECOND SEMESTER
 
INORGANIC CHEMISTRY B
GENERAL PHYSICS B
BOTANY AND GENETICS B
ENGLISH LANGUAGE B
COMPUTER SCIENCE B
FIQH
QURAN B
BAHASA ARAB B
 
 
 
Biasanya kuliah akan start dalam akhir bulan sembilan.kepada lepasan SPM yg sgt2 berminat untuk menyambung pelajaran dlm jurusan pergigian,jangan lepaskan peluang anda.Realisasikan Impian Anda.zaman sekarang,kita kena belajar jurusan yg betul2 kita minat.jangan seksakan hidup kita dengan belajar yg kita x minat.hanya mensia2kan masa kita saja.
 
 
aku sempat snap gambar2 kt faculty tp aku pinjam lappy kawan untuk update belog.so,x sempat nk copy.gambar faculty nanti aku update di lain entry okies.
 
 
Act banyak lagi aku nk kongsi dgn kome sekalian.tp aku tersangat2 lah lapar sewaktu menulis entry ini.So,aku nk pi menternak lemak ngan kawan2 di Tom Yam restaurant a.k.a chef amal tarmizi hanyamemasakdidapurumahaku.HAHA
 
 
 
bye2.to be continue........... 
 
=)
 
 
 



 

No comments:

Post a Comment