Tuesday, August 2, 2011

ramadhan =))

Assalamualaikum =D



Selamat menjalani ibadat puasa everyone.Teringat time aku puasa kat Egypt last year.Tahun ni aku balik puasa dan beraya kat malaysia.Act banyak perbezaan berpuasa dan beraya di perantauan ye kawan-kawan.                                                                  

Scrollkan mouse or touchpad anda kebawah sekarang =) :


Puasa di Egypt   :

1) dapat berpuasa dan berbuka dengan kawan-kawan (housemates aku ada 10 orang!!)


2) dapat masak dengan partner masing-masing.main tibai jer masak aku ngan partner aku.salah satu menu yang kitorang masak yang membuatkan housemates aku menangis x henti henti+saliva keluar x henti henti+keluar masuk toilet+membuatkan nasi telan ke oesophagus dengan cepatnya adalah aku dan partner aku masak AYAM MASAK LEMAK CILI API BERASAP TELINGA aku namakan.naseb lah kawan ;)


3)sahur pukul 1.30 pagi babe sebab subuh pukul 3.00 pagi babe.seronookkkk!!!!kitorang x tido..terus tunggu sampai sahur..


4) pegi semayang terawih ngan kawan-kawan kat masjid dekat rumah..pegi jalan kaki dengan pakai kain semayang siap.orang arab semayang pakai jubah jee,kitorang yang pakai kain semayang yg kaler putih tu.diorang tengok pelik giler kat kitorang.dah laa lintas jalan ramai ramai dengan pakai kain semayang putih tu,dah macam hantu sorang sorang haha. 


5) kalau keluar rumah pi beli barang dapur pastu lalu tepi masjid ker,tepi jalan2 ker.orang arab yang baik hati lagi pemurah cheehhh akan bagi makanan percuma.kira macam sedekah diorang lah..dalam plastic bag tu ada sekotak jus,roti dan kurma.diorang tersangatlah comeelll...


6)kalau x nak berbuka kat rumah,malas nak masak ker..bolehlah berbuka d masjid.kat masjid tu orang arab dh sediakan makanan untuk sape sape jemaah yang nk berbuka kat masjid tu.makanan diorang pon orite gak,nasi ngan ayam bakar berempah..sedaappp!!!


7) kat sana ade air tebu jugak tau..sangat fresh okey air tebu die..x perlu tambah gula sememangnya sudah manis. 


8) mendapat jemputan berbuka puasa dari akak akak senior.akak akak medic kat sana tersangatlah baik okey.rindu sama itu akak akak cairo uni.sebelum kitorang berbuka,diorang akan bagi tazkirah dan baca al-quran ramai ramai.after berbuka,ade game pulak.serroonoookk!!!!(dapat hadiah drpd akak akak cairo uni iaitu handmade ball keychain)


GENG GENG RABAAH 



                                                



selamat berbuka kawan kawan
semoga ramadhan kali ini membawa berkat dalam hidup  kita ameen.....                                         

No comments:

Post a Comment